Szukaj:Słowo(a): zacisków hamulcowych
Podforum: Układ hamulcowy Data: 2008-08-17, 23:53
Postów: 22
Wyświetlono: 3241
akurat mam temat na ciepło gdyż 2 tygodnie temu zmieniłem bębny na tarcze
przekładka była z cupry 2002 do budy z 97 roku z abs'em na pokładzie.

@TOMI
belka pasuje. 94-02 praktycznie to samo.
Ja miałem kompletną belkę z cupry 02 jednak nie chcialo mi się całej wymieniać.
Odkręciłem bębny i zamontowałem tarcze. Żadna filozofia - bębny jak i czopy jażm do tarcz są przykręcane czterema mocnymi śrubami na stronę.
komplet na stronę to:
- czop piasty,
- jażmo do zacisków hamulcowych
- piastę z łożyskiem do której przykręcasz tarczę ;) + tarcza
- zacisk hamulcowy + klocki hamulcowe

czop jest chyba jednakowy dla większości rozwiązań.
Natomiast piasta, jażmo i zaciski muszą byś dobrane to rodzaju felg (4 - 5 otworów), rozmiar felgi, oraz rozmiaru tarczy hamulcowej.

Do tego napewno musisz wymienić linki hamulca ręcznego - te do tarcz u mnie były dłuższe. A z resztą zbrojenie linki ma inaczej wyprofilowane mocowanie.
Zaciski mają też inne linki stalowe (lub miedziane) doprowadzające płyn hamulcowy. Wymieniasz tylko te przewody od zacisku które są zamocowane na belce. Dalej łączą się one gumowymi wężykami do przewodów idących pod podłogą.
Polecam i te gumowe wymienić. koszt żaden ( ok 10zł) a napewno warto - moje stare były lekko sparciałe, pozatym mocno zaśniedziałe i gwint mi puszczał po ponownym zamontowaniu (musiałem wymieniać końcówki i zarabiać przez to te stalowe przewody pod podłogą, więc nie warto oszczędzać)

Odnośnie absu - ja posiadam abs wiec nie było z tym problemu bo plug and play
w Poprzedniej ibizie 94 nie miałem absu i tam był problem związany z tym że belka posiadała korektor siły hamowania stopniujący ilość i ciśnienie płynu hamulcowego do bębnów.
Sprawdź czy takowego nie posiadasz. Sam póki nie wlazłem pod auto miałem z tym niezły dylemat, gdyż w aucie z abs to poprzez czujniki i komp absu siła hamowania jest sterowana.
Skoro absu nie ma a byłby ten korektor to złe jego wyregulowanie skutkowałoby (mogłoby) kręceniem bączków przy każdym hamowaniu gdyż tylnie koła mogłyby stawać w miejscu...

Aha i bardzo ważna rada - do dokręcenia czopów do belki stosuj specjalne śruby z pastą (taka zielona) na gwincie. Ja osobiście kiedyś zapomniałem o paście i po dokładnie 5-6km zgubiłem zacisk w jednym kole po delikatnym hamowaniu. :(

A efekt? Jak na razie walczę z lekko zapowietrzonym abs więc co do efektywności porównując narazie się nie wypowiadam, gdyż po 3-4 mocnym hamlu robi się twardy pedał i abs raz łapie raz nie. Dziś udało mi się wreszcie ostro przyhamować i być może abs już jest ok bo działało dobrze. Nawet auto tak nie pikowało przodem jak na bębnach ;)

z wad to pewnie częściej niż w bębnach trza będzie kloce wymieniać. a i sam koszt wyższy będzie. jednak uważam że warto.
pozatym ręczny stanowczo gorszy niż ten w bębnach . Oczywiście jeśli ktoś lubi bączki wykręcać gdyż tu trudniej wyczuć tłoczki, a zresztą nie jest to tak czułe jak bezpośrednie mocowanie linki do okładziny w bębnach. plusem jest to że tu chyba linki na dłużej starczą gdyż niezależnie od wyciągnięcia linki tłoczek dopasowuje sobie jakby ilość płynu potrzebnego do zaciśnięcia klocka (można kilkukrotnym podciągnięciem linki dopompować zacisk) więc na postoju nie trzeba rączki ręcznego w pion stawiać aby koła trzymały :)

@art
"poprostu bedziesz miał z abesem ale nie podłączonym, zresztą abs to są czujniki w klockach, które zamieniasz na zwykłe i nie masz abesu (są tańsze)" -
no tu się z tobą nie zgodzę. w klockach to są czujniki zużycia klocka jeśli już (ja takowych nie posiadam)
abs jest montowany :
- czujnik wkręcony w belkę
- taki aluminiowy koszyczek do zamykania obwodu czujnika montowany w piaście piasty bądź bębnie.

dziś nie dam rady ale może jutro zapodam foty dla jasności ;)
Podforum: Tuning wizualny Data: Czw Lut 07, 2008 20:56
Postów: 15
Wyświetlono: 706
a sporą masz odległość ramion felg od zacisków hamulcowych? u mnie tarło ,więc delikatnie zacisk w jednym miejscu kątówką "spłycilyśmy".
Podforum: Kupię Data: 2009-04-15, 22:16
Postów: 6
Wyświetlono: 157
Witam panowie gdzie moge kupić nowe tłoczki zacisków hamulcowych ??? potrzebuje jak najszybciej !!!!
Podforum: Styling Data: 2005-08-10, 22:44
Postów: 11
Wyświetlono: 966
Gdzie mozna kupić jakiś porządniejszy lakier do zacisków. Chodzi mi o taki z utwardzaczem. Na allegro są tylko w sprayu i podobno nie wyglada to za ciekawie.
Podforum: Moje Audi 80 Data: 2008-05-03, 20:11
Postów: 122
Wyświetlono: 4915
Teraz w planach blenda na szybke i odświeżenie koloru zacisków hamulcowych
Podforum: Archiwum Data: Pią Kwi 01, 2005 14:24
Postów: 13
Wyświetlono: 582
Witam. Mam takie pytanie czy można pomalować to zwykłą farbą, czy trzeba koniecznie kupić takie specjalne??
Podforum: Osobowe Data: Pią Lut 15, 2008 17:22
Postów: 5
Wyświetlono: 318
Wielkie dzięki. Chodzi mi właśnie o takie klucze do zacisków hamulcowych opla.
Podforum: Wyposażenie warsztatowe Data: Sro Sty 09, 2008 10:02 pm
Postów: 11
Wyświetlono: 2945
Rekomendowane wyposażenie warsztatowe do obsługi napraw pojazdów użytkowych:

1. Urządzenie do sprawdzania geometrii kół pojazdów użytkowych
2. Urządzenie do indukcyjnego podgrzewania zablokowanych połączeń oraz osi
pojazdów ciągnionych
3. Podnośniki kanałowe o udźwigu 12T.
4. Urządzenie do hydraulicznego demontażu zwrotnic
5. Prasa o nacisku pow. 100 ton + komplet stempli
6. Wiertarka kolumnowa
7. Wiertarki ręczne
8. Szlifierki stołowe i kątowe
8. Narzędzia do naprawy otworów gwintowanych
9. Wiertła , gwintowniki i narzynki w odp. zestawionym asortymencie
10. Wózki narzędziowe z wyposażeniem w narzędzia
11. klucze dynamometryczne
12. Narzędzia ślusarskie i kowalskie
13. Urządzenie do odpowietrzania ukł. hydraulicznych sprzęgieł i hamulców
14. Klucz elektryczny, udarowy, do kół
15. Sprężarka
16. Pistolety pneumatyczne, udarowe, proste i kątowe ½", ¾", 1", nasadki przystosowane do udaru
17. Pokrętki dynamometryczne
18. Nitownica pneumatyczna + zestaw stopek
19. Zestaw do spawania gazowego
20. Spawarka elektryczna
21. Migomat
22. Prostownik rozruchowy
23. Zestaw manometrów do diagnostyki układów pneumatycznych
24. Przyrząd do sprawdzania zawartości CO2 w płynie chłodzącym
25. Tester ciśnieniowy układu chłodzenia
26. Tester do badania akumulatorów
27. Tester diagnostyczny elektroniki pojazdów użytkowych
28. Przyrządy do pomiaru sprężania silników i do badania szczelności cylindrów
29. Przyrząd do sprawdzania wtryskiwaczy i kontroli ciśnienia wtrysku
30. Przyrząd do ustawiania świateł
31. Przyrząd do naprawy zacisków hamulcowych
32. Zestaw urządzeń do wymiany oleju
33. Przyrząd do badania gęstości płynów
34. Manometr do pomiaru ciśnienia oleju
35. Meble warsztatowe, imadła dostosowane do napraw ciężkich zespołów
36. Podnośniki kanałowe lub kobylki do podtrzymania skrzyni przy montażu sprzęgła
37. Montażownica i wyważarka kół pojazdów użytkowych
38. Urządzenia do transportu wewnętrznego ciężkich zespołów
39. Wyciągi spalin
40. Komputer z zainstalowaną pocztą elektroniczną i dostępem do Internetu.
41. Profesjonalny program do obsługi warsztatu i sklepu, przystosowany do pracy w sieci
42. Fax

Urządzenia zalecane

1. Linia diagnostyczna do sprawdzania pojazdów o masie pow. 3,5 tony lub szarpak hydrauliczny i rolki hamulcowe
2. Urządzenie do obsługi klimatyzacji (o parametrach umożliwiających obsługę autobusów)
3. Zestaw do regulacji pomp rotacyjnych
4. Wózek widłowy
5. Apteczka ekologiczna ze środkami do usuwania plam oleju, płynów eksploatacyjnych itp.

Zainteresowanych opinią naszych członków Stowarzyszenia co do wyboru typu konkretnych urządzeń prosimy o stawianie pytań na naszym forum. Odpowiemy opierając się o własne, długoletnie doświadczenia warsztatowe.
Podforum: Group Buy Data: 2009-04-15, 12:51
Postów: 39
Wyświetlono: 955
Witam wszystkich.

Niektórzy być może obserwowali temat trzymających zacisków hamulcowych http://www.jeep.org.pl/fo...der=asc&start=0

Streszczając sprawę, chodzi o to, że zaciski w naszych jeepach posiadają tzw. slide-pin'y, które wedle zaleceń jeepa wymagają specjalnego smaru Dow Corning Molykote G-807. Smar ten nie jest dostępny w handlu detalicznym, nie można też kupić go w ASO. Zalecenia serwisowe wymagają smarowania tych ślizgów co 30 tys. km. Stosowanie innych smarów wychodzi bardzo różnie i czasem z opłakanymi skutkami.

W związku z powyższym przeprowadziliśmy małe badanie rynku i wymyśliliśmy, że możemy kupić beczuszkę tego preparatu na spółkę i podzielić się tym smarem po równo.

Na chwilę obecną mamy dwie oferty:
a) 5513.36 PLN (brutto) za 18 kg = ok. 306 zł/kg
b) 6531,75 PLN + VAT = 7968.74 PLN za 25 kilo = ok. 318 zł/kg
c) 6100,00 PLN + VAT = 7442.00 PLN za 25 kilo = 296.88 zł/kg

Ponieważ smaru nie potrzeba na własny użytek zbyt wiele, przyjmuję zasadę że czym by nas było więcej tym lepiej. Żeby była pełna jasność, wprowadzimy dwie listy- wariant realistyczny i wariant pesymistyczny.

Wariant realistyczny- zakładając, że każdemu przypadłoby po 250g (zapas dożywotni) wyjdzie to cena ok. 80 zł + jakieś tam przesyłki itd, więc w 90 zł możnaby się zamknąć. Wówczas potrzebujemy 72 (wariant a) lub 100 (wariant b) chętnych. W wariancie c (najtanszym) 250g kosztować nas będzie tylko 74 zł, a że hurtownia tuż obok mnie to odpada przesyłka

Wariant persymistyczny policzymy że jest nas tylko połowa chętnych, więc wartość i ilość rośnie dwukrotnie- ok. 180 zł za 0.5 kg smaru, odpowiednio dla 36 (wariant a) i 50 (wariant b) chętnych. W wariancie c koszt wówczas 150 zł + przesyłka, czyli ok. 160.

Oczywiście zakładam też, że warsztaty forumowe również byłyby zainteresowane jakimiś większymi ilościami, więc prosiłbym o zaznaczanie w takim wypadku przy nicku wielokrotności.

JAK PROWADZIMY LISTĘ?
Będą dwie listy. Lista 1 jest realistyczna, lista 2 pesymistyczna. Jeśli ktoś np. chce kupić ten smar niezależnie od wariantu wpisuje się w obie listy. Jeśli dla kogoś wariant pesymistyczny to zbyt wiele, to wpisuje się tylko w wariant realistyczny.

Osoby chcące kupić więcej proszone są o podanie przy nicku wielokrotności, np. x2, x3 itd. Pamiętajcie przy tym, że chcąc np. kilogram smaru trzeba w wariancie pesymistycznym napisać x2 a w realistycznym x4.

Każdy zainteresowany wkleja w swoim poście pełną listę z dopisanym swoim nickiem na spodzie. Pamiętajcie, że nawet jeśli nie chcecie brać udziału w liście pesymistycznej, wklejacie ją w swój post (tylko się do niej nie dopisujecie)

Ostateczne ceny oraz dokładna ilość smaru będą zależały od ilości wpisów na liście, wówczas wszyscy poproszeni zostaną o potwierdzenie czy ten wariant wciąż im pasuje, takze spokojnie, nie jest to zobowiązanie bez wyjścia (acz proszę też nie wpisywać się dla checy, to nie allegro ). Wstępny czas do zakończenia listy (być może się przedłuży, ale wolałbym nie, bo oczekiwanie na smar w hurtowni wynosi ok. 6 tygodni)- tydzień od dzisiaj

ZACZYNAMY:

LISTA REALISTYCZNA
mendelmax

LISTA PESYMISTYCZNA
mendelmax
Podforum: Kąciki Data: Czw Kwi 17, 2008 19:09
Postów: 47723
Wyświetlono: 1766272
Koledzy... jaką FARBĘ i jaki KOLOREK tej farby polecacie do pomalowania zacisków hamulcowych??
Podforum: Na każdy temat Data: Czw Sie 07, 2008 12:39
Postów: 2
Wyświetlono: 202
Cześć,

gdzie moge dostać zestaw do malowania zacisków hamulcowych? Pytałem w Norauto, ale nie maja koloru czerwonego :/. Zna ktoś jakis namiar w obrebie Warszawy?
Podforum: Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy Data: Sro Kwi 23, 2008 22:48
Postów: 40
Wyświetlono: 4717
Hammerite do zacisków ???

Ciekawy kto taki mądry ale współczuje. Do zacisków używa się farby do wysokich temperatur. Ja pomalowałem 2 lata temu i mam luzik.
Podforum: Karoseria, klimatyzacja, wnętrze, elektryka nadwozia Data: Pią Maj 01, 2009 21:28
Postów: 2
Wyświetlono: 121
Cytat:
malowanie zacisków hamulcowych i bębnów w moim autku.


Tutaj znajdziesz odpowiedź:
http://forum.opel24.com/v...anie+zacisk%F3w
Podforum: Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy Data: Pon Maj 04, 2009 12:27
Postów: 1
Wyświetlono: 46
Jak rozpoznać kto jest producentem zacisków hamulcowych przednich Astra G 2001 2.0 dti? Pytam bo wiem, że są 2 opcje w zależności do których trzeba dobrać klocki.
Podforum: Jeep Grand Cherokee Data: 2009-04-21, 23:40
Postów: 9
Wyświetlono: 193
Cytat:
... a np. dwóch zacisków hamulcowych 280$



Tak na oko , to ona waży tyle co jeden zacisk
Czyli jednak wyjdzie sporo
Podforum: Układ hamulcowy Data: Sro 20 Cze, 2007 12:16
Postów: 2
Wyświetlono: 733
Cytat:
W Girlingach przesuwa się po dwóch śrubowych prowadnikach ??



TAK.

Nie wiem jak u innych, ale u mnie w Plusie na zaciskach jest napisane Gerling
Podforum: Tuning wizualny Data: 2008-05-16, 08:33
Postów: 11
Wyświetlono: 751
Koledzy, na ten sezon zakupiłem i jakiś czas temu założyłem felgi aluminiowe do mojej B3. Troszkę mi się nie podoba przyrdzewiały bęben, a także zaciski takie nijakie i chcę to pomalować, tylko teraz pytanie na jaki kolor. Myślałem nad czarnym, czerwonym, niebieskim, bądź fioletowym i chciałbym się zapytać, który kolor mi polecacie. Samochód ma nie wyglądać wiejsko, tylko tak, żeby miło było spojrzeć, żeby ładnie się komponowało. Także, proszę was o radę jaki kolor zasisków hamulcowych i bębnów. Tak jak wcześniej do wyboru:
Czarny,
Czerwony,
Niebieski,
Fioletowy
Podforum: Porady, problemy techniczne Data: Sob 28 Mar 2009, 21:39
Postów: 2
Wyświetlono: 213
tak dla ostrzeżenia ... byłam w warsztacie bo kupiłam shume bez sprawnego ręcznego, powiedzieli mi że trzeba wymienić jakieś zaciski ... ale nowe drogie a o używane trudno w Polsce ale mogą mi zamówić z Belgii (!) z rozbitej Shumy, podziękowałam i pojechałam do innego warsztatu ... tam mi zrobili bez wymiany jakichś zacisków i już działa! Więc polecam omijać szerokim łukiem warsztat w Warszawie na ul. Kłobuckiej
aha, i zapomnieli mi powiedzieć że z tyłu nie mam już klocków hamulcowych!
Podforum: I Generacja Data: 2005-11-02 20:37
Postów: 5
Wyświetlono: 238
Prace nad Probkiem już prawie na ukończeniu a tu pojawił się problem. Problem związany jest z tylnymi zaciskami, a sytuacja wygląda tak. Podczas kupna okazało się że autko bardzo długo stało i ma zapieczone zaciski z tyłu. Problem dość typowy i prosty. Kupiłem komplet nowych klocków hamulcowych, wymieniłem przód i tył i nie byłoby problemu gdyby nie to że ręczny to praktycznie nie istnieje. Linka też była zapieczona - przesmarowałem. Okazało się że sprężyny odpowiadające za rozluźnienie zacisku po zwolnieniu ręcznego są strasznie słabe i teraz pracuję nad wykonaniem nowych. Obawiam się jednak że to może nie wystarczyć i skończy się wymianą obydwu zacisków tylnych hamulców. Czekam na jakieś solucje
Podforum: Układ hamulcowy Data: Nie 03 Sie, 2008 20:49
Postów: 8
Wyświetlono: 631
A po co to zmieniać???? Lukas to zupełnie nowy system hamulcowy, zastosowany przez FSO bodaj w 1994 roku. Oczywiście wspornik pedałów jak i pedały należy zmienić. W lukasie dźwignia pedału hamulca "naciska" bezpośrednio na trzpień pompy. Pozatym serwo montowane w przegrodzie blisko kabiny - brak wspornika jak w FSO.
Zatem osobiście ja bym nic nie zmieniał, zwłaszcza że poza samym montażem serwa z pompą pozostaje wymiana wszystkich przewodów hamulcowych sztywnych i elastycznych, wspornika zacisków przednich + samych zacisków, z tyłu natomiast bębny.
W FSO caro'93 miałem układ hamulcowy FSO, który przy naprawdę dobrym utrzymaniu (przegląd co najmniej 1xrok/10kkm), w porównaniu z obecnym lukasem w Caro plus 1999 nie miał się czego wstydzić.
Podforum: Zawieszenie Data: 2008-06-20, 13:04
Postów: 107
Wyświetlono: 9121
Witam miałem podobny problem i tez połowicznie został rozwiązany. Po wymianie tarcz na nowe ate i nowe klocki nasiliło sie bicie kierownicy przy hamowaniu. Wymieniłem tuleje na wahaczach i łaczniki stabilizatora,drążki kierownicze i nadal biło ale wyraźniej z prawej strony. Dziś pojechałem do serwisu kupiłem nowe gumowe osłony na prowadniczki w zaciskach hamulcowych oraz nowe prowadnice. Po wymianie, bicia praktycznie nie ma.Musze nadmienić ze podczas demontażu zacisków i tarcz poszła w ruch szczotka druciana i wiertarka, Wyczyszczone na błysk piasty jarzmo zacisku i wszystko co sie dało. Jedna prowadnica w jarzmie zacisku miała znacznie wiekszy luz od drugiej i to tez mogło powodować bicie.( Ceny osłonek gumowych w serwisie vw audi za komplet na jedną strone 45zł a prowadnice nieoryginalne tylko jakieś duńskie 18zł).
W moim przypadku to mogło powodować bicie tarcz przy hamowaniu nie twierdze że tak jest w wielu innych .... Powodzenia przy pracy
Podforum: Motoryzacja Data: Wto 03 Lip, 2007
Postów: 157
Wyświetlono: 34875
Małe aktualizacje:
1. Escort
- wymiana łożysk kół przednich
- wymiana tarcz, zacisków, klocków kół przednich
- wymiana oleju w skrzyni
i dziś...
- urwane mocowanie linki hamulca ręcznego (prowizorka na drut, bo nie ma czasu ;) )

2. Sierra:
- wymiana sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko)
- wymiana oleju w skrzyni
- wymiana oleju w dyferze
- wymiana oklein bębnów hamulców z tyłu
- wymiana klocków w hamulcach z przodu
Co ją czeka na dniach ?
- przetoczenie tarcz hamulcowych
- wymiana akumulatora
- wymiana lamp przednich na GL (z dopałem)
Podforum: Inne techniczne Data: Pn gru 24, 2007 12:26
Postów: 3
Wyświetlono: 284
Zalecił bym dokładne sprawdzenie układu hamulcowego:
-przewody elastyczne, gumowe czy nie są popękane, nadtarte itp,
-przecieki zacisków hamulców
-przecieki w okolicy pompy hamulcowej
-jednakową grubość klocków hamulcowych ( niejednakowe zużycie może oznaczać zapieczone pływaki zacisków)
Poza tym to dobrze sprawdź zawieszenie, amory, końcówki, silentbloki, łączniki i tulejki stabilizatora, poza tym koniecznie sprawdzaj dokładnie całego hultaja przy wymianie oleju by zapobiec niepotrzebnego przestoju lub awarii w najbardziej nieoczekiwanym momęcie. Wiele osób wymienia tylko olej i jeździ do tąd aż sie coś "urwie"! Nie polecam takiego działania
Podforum: Forum /8 (W114/115) Data: Sob Lis 01, 2008 1:20 am
Postów: 5
Wyświetlono: 434
Witam wszystkich.

Wiem, że było wiele wątków już na ten temat, ale...

Zabrałem się dzisiaj za regenerację zacisków hamulcowych w mojej W115, zdekompletowałem stare i teraz zdjęcie:

I pytanie, czy to srebrne oryginalnie to ocynk z jakąś pasywacją czy kadm z tym samym?! W poprzednich postach jest różnie, kadm ocynk... Może ktoś wie, co dokładnie?!

W miejscach połączenia "połówek" wygląda jak ocynk ze srebrną pasywacją.

W moich zaciskach z przodu i z tyłu oprócz gumowych osłon przeciwkurzowych były jeszcze takie blaszki montowane w cylinderki "osłony termiczne?!", Pytanie, czy można to gdzieś jeszcze dostać?

Bardzo proszę o pomoc.
Podforum: Mercedesy - klasyki Data: Sro Kwi 25, 2007 9:50 pm
Postów: 11
Wyświetlono: 692
Wielkie dzięki Ocet zrobiłem wszysto w/g Twego opisu i BINGO ,hamulczyki są perfekyjne .Wymieniłem tarcze klocki,reperaturki zacisków ,jedenz przewodów hamulcowych był w nie najlepszej fofmie więc też wyleciał .Prawa strona była bardziej zmęczona ,musiałem wymienić tłoczki (były podrdzewiałe ).Tak w ogóle to zrobiłem kilka fotek (tak jak obiecałem)mam tylko problem z zaaplikowaniem ich na forum może ktoś pomoże ?.
mam ich 28 szt...
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1177530206_mb_123_27.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1177530978_mb_123_26.jpg
.
.
.
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1177531076_mb_123_1.jpg
MA KTOŚ JAKĄŚ SZYBSZĄ METODĘ WKLEJANIA ZDJĘĆ ??
Podforum: Forum /8 (W114/115) Data: Sro Mar 22, 2006 8:23 am
Postów: 10
Wyświetlono: 460
Dzięki za wskazówki. Sam mam mieszane uczucia pakując do mojego staruszka części od W 123. Przyjąłem jednak zasadę - wizualnie to ma byc oryginał zaś co do części mechanicznych... to w miarę mozliwości.
A odnośnie części w ASO to myślałem że to żarty że można tam coś do W115 kupić. Co do zacisków hamulcowych to myślę że te z w 123 choć nie oryginalne to sprawują sie dobrze pod warunkiem że się inaczej wyprowadzi końcówki przewodów. Miłaem alternatywe albo kupić za 45 zeta tłoczek do oryginalnych zacisków albo za taką sama kwote kupić zaciski w extra stanie od w 123. Wybrałem to drugie - sa większe i mają, o ile sie orientuje lepsze osiągi w zakresie hamowania.
Podforum: MERCEDES Data: Sro Wrz 14, 2005 11:41 am
Postów: 12
Wyświetlono: 466
Już wyjaśniam
Auto jest z roku '81.
koor złoty-metalic. Rok temu robione były poprawki blacharskie (w tym podłoga - miejscami i progi - podobno nowe. Nowy (z przed roku) lakier ale podobno kolor nie zmieniany.
Sprzedający mówił tez, że wymieniane były również części mechaniczne, w tym regeneracja zacisków hamulcowych. Niestety nie ma żadnej dokumentacji czy rachunków.
Podaje również że uszkodzony jest zamek (chyba od strony kierowcy) - rezultat próby włamania, ale działa na pilota. Drugi mankament to wysiedziany fotel kierowcy.
Obecnie czekam na VIN i zdjęcia. Jak tylko dostanę to opublikuję je w wątku.
Podforum: Gtv / Spider Data: Sro Maj 06, 2009 10:23 pm
Postów: 21
Wyświetlono: 1579
do tej pory wymieniono :

-tarcze nawiercane - frezowane przód mikody
-klocki przód
-termostat vernet
-płyn chłodniczy
-filtr paliwa
-świece NGK
-olej Selenia Racing 10W60 + filtr oleju
-reperaturki zacisków hamulcowych przód
-wymieniony jeden amortyzator maski
-kierunkowskazy boczne clear

zrobiono:
-polakierowano zaciski hamulcowe
-ręcznie spolerowałem i odnowiłem pokrywę zaworów
-odświeżyłem konserwacje
-jestemw trakcie polerowania felg:)

plany?ogromne haha
Podforum: Mercedesy - klasyki Data: Pon Wrz 29, 2008 11:01 am
Postów: 16
Wyświetlono: 727
Regeneracja hamulcy tylnych jest szybka, łatwa i przyjemna Jeśli masz zamiar robić to tak gruntowanie,to polecam ,oprócz wymiany tarcz, okładzin i klocków, zaiwestować jakieś 5 pln i kupić zestaw montazowy klocków hamulcowych, oraz zregenerować zaciski ( koszt reperaturki ~ 10 pln ). Pamietaj jednak,ze równolegle wystepowały w beczkach 3 typy zacisków (ATE,BENDIX,GIRLING) i różnią się zestawami montażowymi klocków i reperaturkami ( klocki te same ).

Tu masz rysunek poglądowy :
Podforum: Mercedesy - klasyki Data: Wto Wrz 30, 2008 9:53 am
Postów: 16
Wyświetlono: 727
Cytat:
Regeneracja hamulcy tylnych jest szybka, łatwa i przyjemna Jeśli masz zamiar robić to tak gruntowanie,to polecam ,oprócz wymiany tarcz, okładzin i klocków, zaiwestować jakieś 5 pln i kupić zestaw montazowy klocków hamulcowych, oraz zregenerować zaciski ( koszt reperaturki ~ 10 pln ). Pamietaj jednak,ze równolegle wystepowały w beczkach 3 typy zacisków (ATE,BENDIX,GIRLING) i różnią się zestawami montażowymi klocków i reperaturkami ( klocki te same ).



Z tego co ja się zorientowałem to do kombi z tyłu nie dostaniesz reparaturek w podróbach, tylko oryginał ASO cena ok. 100zł na jedną stronę.
Podforum: Porozmawiajmy o Alfie Data: 19-01-2007 16:07
Postów: 16
Wyświetlono: 508
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków hamulcowych z przodu i z tyłu. Odpowiedni zestaw już zakupiłem

http://www.fanta-team.org/porady.php - pięknie tu wszystko jest opisane pomimo, że AR 155 to zakładam iż w mojej Dżulietce procedura wygląda podobnie.
Mam dwa dni, miedź w spraju, smar do tłoczków, farbę do zacisków coby lśniły, szczotkę drucianą, nawet specjalny płyn do czyszczenia zacisków.

Czy należałoby zwrócić na coś szczególną uwagę? Jak łatwo i bezpiecznie, by nie uszkodzić, wcisnąć - wkręcić tłoczki? Jak to zazwyczaj bywa z tarczami? Dają się zdjąć bez oporów? Może warto by było coś jeszcze przy okazji wymienić?
Podforum: Porozmawiajmy o Alfie Data: 31-08-2006 18:43
Postów: 4
Wyświetlono: 238
Olej do tego silniczka to syntetyk 5W40 (tego proponuję się trzymać), a co do rozrządu - zachowaj spokój to nie jest TS (niektórzy są przewrażliwieni) wymiana przy ok. 90tys. - no jak bardzo chcesz to przy 80tys. km. Z pozostałych czynności: wymiana płynu chłodzącego, płynu hamulcowego i sprawdzenie ilości czynnika w klimie (ewentualne uzupełnienie), czyszczenie zacisków hamulcowych (ewentualna wymiana klocków) i na koniec sprawdzenie poziomu oleju w slkrzyni (oczywiście uzupełnienie w razie zbyt niskiego poziomu)
Podforum: Forum techniczne Data: 2008-06-02, 21:07
Postów: 15
Wyświetlono: 940
Cytat:
A jak się mają hamulce z tyłu. Zapieczone cylinderki, brudny mechanizm szczęk mogą spowodować słabsze hamowanie tylnej osi. A to przekłada się na jakość hamowania. No i kiedy wymieniany był płyn hamulcowy i na jaki (producent, typ)



Jeśli chodzi o mnie to kontrola hamulców w ASO obejmowała min.
Rozebranie i złożenie z nasmarowaniem prowadnic zacisków hamulców przednich
Rozebranie i oczyszczenie bębnów oraz szczęk hamulcowych tylnych
Płyn wymieniany 1,5 roku temu

Czyli zgodnie z teorią full wypas

niech się kolega "lowell" wypowie co on robił
Podforum: Porady, problemy techniczne Data: Pon 19 Maj 2008, 10:37
Postów: 2
Wyświetlono: 601
Może być to przyczyną przegubu, kosztów nie znam.
Klekotać może łożysko oporowe, sprężynki w tarczy sprzęgłowej lub nadmierny luz w wieloklinowej tulejce wałka sprzęgłowego na tarczy sprzęgłowej.
Co do drgania to podjedz na stację kontroli poj. na szarpaki i sprawdz zawieszenie czy nie ma nadmiernych luzów.
Drgać też może przez skrzywione tarcze hamulcowe, wyrobione prowadnicew zacisków hamulcowych lub zużyty przegub.
Czyli pierwszy problem z ostatnim może mieć coś wspólnego z przegubem.
Pozdrawiam.
Podforum: Mercedesy - klasyki Data: Pon Wrz 29, 2008 1:36 pm
Postów: 16
Wyświetlono: 727
Cytat:
reperaturki ATE mi pasowaly do girlingów



ale już do Bendixa nie podejdą. Do bendixa reperaturki robi Autofren, w Intercarsie po jakies 8 zł za komplet na zacisk.

Ale autofren robi gorszą gumę i na krócej starcza.

Ale nie do końca gorszą, bo szwagier miał i się nie skarżył.

Ale się nie skarżył, bo on w ogóle na nic się nigdy nie skarży.

Panowie, kopsnijcie lepiej koledze dobrego linka, bo o systemach hamulcowych i regeneracji zacisków jest na naszym forum sporo, łącznie ze zdjęciami i artykułem w dziale warsztat.
Podforum: 626 / MX-6 / Xedos 6 Data: 05 Lis 2008 | 11:56
Postów: 10
Wyświetlono: 342
Witam.

Ostatnimi czasy podczas jazdy słyszę dziwne "chrobotanie", dźwięk jakby ktoś szybko stukał paznokciami w metalową rurkę czy coś takiego, ewentualnie potrząsał puszką z jakimiś kuleczkami - nie wiem jak to dokładniej opisać Dźwięk ten powstaje przeważnie 5-10 km po rozpoczęciu jazdy ale zawsze ustaje jak tylko minimalnie wcisnę pedał hamulca (tzn przy hamowaniu tego nie ma, puszczam hamulec i znow jest). Odgłosy te pojawiły się właśnie po serwisie hamulców przednich (wymiana tarcz, klocków i zacisków) ale był to tylko jednorazowy incydent więc nie zawracałem sobie tym głowy. Kilka dni temu zmieniłem opony na zimowe i hałas znów powrócił - tym razem na dobre.

Co mogę w tym temacie zrobić ? Zdjąć koła i posprawdzać wszystkie śrubki przy hamulcach ? A może koła źle dokręcone czy coś innego ? Wiem, że ciężko w takich sytuacjach doradzać przez net ale każda pomoc mile widziana

Pzdr
Podforum: Nasze Miśki Data: 17-04-2007, 23:09
Postów: 70
Wyświetlono: 7843
Mam jeszcze kilka fotek:

Jeśli chodzi o ostatnią fotkę to co myślicie o wstawieniu aluminiowej gałki zmiany biegów+skrócenie lewarka o ok. 4 cm, do tego mieszek z żółtej skóry, aluminiowej nakładki na dźwignię hamulca ręcznego+mieszek z żółtej skóry oraz aluminiowych nakładek na pedały z żółtą wstawką?
W najbliższych planach mam również malowanie zacisków i bębnów hamulcowych na żółto.
I to byłby koniec zmian w moim Colcie. Co by nie przesadzić i wiochy nie zrobić
Podforum: Almera Data: Czw 13 Lis, 2008 12:29
Postów: 315
Wyświetlono: 61844
Ja swoją Almera 1.6SR od czerwca zrobiłem już ponad 10.000km. Zaraz po zakupie wymieniłem amortyzatory z przodu i regeneracja tylnych zacisków + nowe klocki, wymiana termostatu bo w trasie nie łapał temperatury. Kasowo wyszło ok. 700zł. Najpewniej niedługo czeka mnie jeszcze wymiana klocków hamulcowych z przodu i ew. tarcze. "Zaleta" ciągłej jazdy miejskiej. No i oczywiście ruda rzuciła się na progi więc trzeba będzie zrobić
Poza tym samochód bez zarzutów. Silnik 1.6 spokojnie daje rade, aczkolwiek ostatnio po głowie chodzi mi almera GT
Podforum: Tuning virtualny/optyczny ::: Virtual/Optical Tuning Data: 11-02-2008 :: 22:51
Postów: 96
Wyświetlono: 3115
Cytat:
powodzenia kup honde ale nie rob tu OT



Nawet jeśli stuningujesz Hondę, to dalej będzie jedna z WIELU stuningowaych hond A ile jest stuningowanych Fel?

Koniec OT z mojej strony:)

Huzar, czegoś mi brakuje w tym VT... hmm....

Spoilera z tyłu? Ale tylko nie podwójny - jeden, na górze, zamiast oryginalnego... Potrafi ktoś coś takiego dorobić? Zwykle spoilerów nie lubię, ale tu mógłby chyba pasować

Aha - i zacisków hamulcowych pomalowanych na czerwono.
Podforum: Techniczne Data: Pon Gru 29, 2008 20:40
Postów: 2
Wyświetlono: 112
Witam
Posiadam golf 3 TDI z 96 roku, niestety nie posiada on ABS-u ale hamulce przydały by sie lepsze.
Mam na oku cały zestaw z GTI - zaciski + tarcze oraz kompletna tylna belka od GTI
Czy jest sens zakładać to do auta bez ABSu? czy tyl nie bedzie mi za bardzo blokować kół? i czy potrzebne bedzie do tego wieksze serwo?

Jest jeszcze jeden problem, czy dostane tarcze 280 lub 288 do tych zacisków oraz do tyłu na 4 śruby? bo mam Felgi RH CUP i nie chciał bym ich zmieniać z powodu zmiany hamulców.
Pozdr
Podforum: Tuning & Styling Data: 21 Maj 2008, 14:32
Postów: 45
Wyświetlono: 1276
Ten zestaw z fotki kosztuje 1600 funtów...
Kolego "pamo" troszkę Ci się pokierało z tym 145 zł za tarcze

PS.
Zestaw przebudowujący składa się z 2 cztero-tłoczkowych zacisków stałych z przyciąganymi klockami, oraz dwuczęściowych tarcz hamulcowych ATE typ PowerDisc, elastycznych stalowych przewodów hamulcowych oraz niezbędnych elementów montażowych. Program startowy pokrywa popularne modele Audi, BMW, Mercedes-Benz, Seat, Skoda, Volkswagen i Volvo.
Podforum: Warsztat mechaniczny ::: Mechanical Workshop Data: 24-01-2006 :: 17:56
Postów: 19
Wyświetlono: 602
Cytat:
mi coś stuka, przy gwałtownym wciśnięciu gazu w czasie jazdy słychać stuknięcie, to samo przy gwałtownym puszczeniu gazu. czekam na kolejne rady..



No to jeszcze do przeglądu mechanizm zmiany biegów.
Od spodu, na końcu (daleko od skrzyni) takie mocowanie - element
metalowo-gumowy; na tym rysunku to 13-15

to mi stukało 1.5 roku temu

Ja pojechałem w grudniu ze stukaniem do mechanika i oprócz poduszek (przy skrzyni i przy pompie ) - bo ewidentnie silnik "latał"
wymienił również
- poduszki amortyzatorów
- sworzeń wahacza
- sworznie od jarzm zacisków hamulcowych

Stukanie ustało
Podforum: 323 / MX-3 Data: 18 Lut 2009 | 18:35
Postów: 16
Wyświetlono: 1485
JUa niewiem kolega zrobił fotorelacje całkiem dobrą a co jeden to mądrzejszy
Moim zdaniem wszystko jest ok tylko ja np;nie odpinam kabli,żeby potem kombinować tylko wykręcam kopułke. Kolejna sprawa to preparat do mycia co widać na foto z firmy K2 Akra jest słabym preparatem do mycia i bardziej polecam środek do czyszczenia zacisków hamulcowych Pozatym dobrze poluzować te dwie śruby górne przy aparacie i zdjąć ten półksiężyc i nałożyć pod niego troche silikonu ,wtedy bedzie pewność,że nic nie puści. Natomiast jeśłi chodzi o firme K2 ,to polecam czarny silikon z tej firmy
Podforum: Sunny Data: Pon 05 Lis, 2007 21:17
Postów: 47
Wyświetlono: 2387
A więc ...najpierw sprawdź czy twoje auto go ma?? bo moje nie i sunny chyba wszystkie nie mają, nie jestem na 100%pewny a to ze względu na konstrukcje zawieszenia nie może być pod autem bo sunny ma zawieszenie niezależne wszystkich kół a pod autem stosuje sie korektor razem z belką która łączy koła jednej osi i jest on zamontowany zamiast trójnika na przewodach hamulcowych (tył), od korektora odchodzi taka wajcha właśnie do tej belki połączona z nią za pomocą sprężyny. jak sie odłączy tą sprężyne od belki to ta wajcha powinna sie dać poruszyć jeżeli nie jest zatarta a i nie zawsze połączenie jest za pomocą sprężyny, zaczynam ci robić wykład na temat hamulców . Sprawdz tylko czy tłoczki w zaciskach da się poruszać bo piszesz że sprawdzałeś klocki i tarcze a o sprawności zacisków czy,cylinderków nic
Podforum: Nasze Mazdy Data: 08 Mar 2009 | 12:12
Postów: 81
Wyświetlono: 4044
Cytat:
a jak ze spalaniem?


heh różnie bywa, na początku brała ok 9/10l/100km w trasie, 11/12l/100km w mieście. Długo szukałem przyczyny w końcu po regeneracji zacisków hamulcowych (były strasznie zapieczone) spalanie spadło. Obecnie pali ok 7l/100km w trasie, natomiast w mieście spalanie nie przekroczyło mi 10l/100km (była to zima i robiłem odcinki po 7km rano i 7km wieczorem).
Rekord spalania to 6l/100km, ale była straszna śnieżyca więc "emeryt style", max. 80km/h.
Podforum: Usterki i porady techniczne Data: Pią Kwi 11, 2008 16:08
Postów: 8
Wyświetlono: 277
Cytat:
Od tygodnia jestem właścicielem Roverka 620 SDI rocznik 98,

Cytat:
Wymiana wszystkich tarcz hamulcowych i klocków
Naprawa trzech zacisków
Wymiana końcówek zawieszenia
Wymiana wszystkich filtrów i oleju (filtr powietrza makabra)

Cytat:
Tłumik końcowy (problem z zakupem Bosal i dalej nic)

Cytat:
Szyba przednia lewa (mechanizm przy opuszczaniu kantuje szybę i blokuje)

Cytat:
Lewarek brzęczy (mimo skasowania luzów na cięgnach) jakby latał w gnieździe

Cytat:
Pompa wspomagania cieknie (nie wiem czy się da uszczelnić)

Cytat:

Lampa przednia prawa od anglika (do wymiany)



6 w totolotka może nie .. ale 5 na bank ciężko znaleźć i jeszcze trzeba słono zapłacić

Zakupy polecam robić tu: www.tomateam.pl - są zniżki dla Klubowiczów ...
Podforum: Usterki i porady techniczne Data: Nie Sty 20, 2008 16:32
Postów: 8
Wyświetlono: 121

--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
jojkin, jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji w swoim pierwszym poście) ...
... tu masz szczegóły: TO
--------------------------------------------------

Hmmm to pewnie zapach klocków hamulcowych Zobacz czy po jeżdzie któreś koło nie jest gorące bardziej niż inne (tylko ostrożnie!!). Wygląda że któryś z zacisków/tłoczków jest zapieczony. Czy po ostygnięciu dalej efekt sciągania jest zauważalny??
Podforum: [97-04]Galant EAxA/W Data: 02-11-2007, 14:01
Postów: 9
Wyświetlono: 349
Kupiłem niedawno aluminiowe felgi 17" od SE ... chciałbym je założyć do mojego galanta, ale zanim to zrobię chciałem pomalować (upiększyć) zaciski/obudowy klocków hamulcowych ... widzę że wiele aut z aluminiowymi felgami ma zaciski np w czerwonym kolorze ... teraz tylko pytanie jak to zrobić ? Napewno na początek będzie trzeba odczyścić i odtłuścić miejsce które chcę malować ale czy kłaść farbę podkładową i na to zwykły lakier samochodowy czy są jakieś specjalne lakiery/farby które można położyć bezpośrednio na zaciski i nie będzie on odpryskiwać po kilku miesiącach ? Czy mógłby ktoś, kto już to malowanie ma za sobą napisać po kolei od czego zacząć i jak to wszystko robić ? ... Aha i drugie małe pytanko dotyczy pierścieni centrujących ... czy muszę je dokupić do felg 17" od SE (na nakrętki stożkowe) ? czy coś się stanie jak nie dam tych pierścieni ?
Podforum: Prelude Data: Nie Cze 25, 2006 13:42
Postów: 9
Wyświetlono: 588
Czy ktoś wie gdzie można dostać tłoczki przednich zacisków hamulcowych do Preludy?
Wiem, że można w USA:-)

Rozebrałem moje przednie zaciski bo jedna tarcza jest krzywa. Przy okazji chciałem przesmarować prowadnice zacisków i wymienić uszczelnienia bo miałem popękane. Ogólnie hamulce były bardzo kiepskie. No i okazało się, że z jednej strony tłoczek ma małe wżery ale chodzi i jest szczelny. W ostateczności go zostawię. Natomiast drugi był zupełnie zapieczony i mocno skorodowany. W zeszłym roku to koło miałem zablokowane - mocno sie zadymiło I na dodatek krzywo wytarło klocki. Młotkiem przywróciłem go do porządku i o problemie niestety zapomniałem. No i teraz tłoczek nie nadaje sie do ponownego włożenia.
Pogooglałem trochę i niestety nie znalazłem tłoczków w ofercie. A właściwie to znalazłem jeden sklep oferujący tłoczki 51 mm - do tylnego zacisku nissana patrola. Nie wiem czy pasuje.

Gdyby ktoś miał używane tłoczki w dobrym stanie to jestem zainteresowany.

Marcin
Podforum: MK3 Data: Czw Kwi 02, 2009 22:32
Postów: 163
Wyświetlono: 11617
Temat może troszkę troszkę ucichł, ale ostatnio jestem bardzo zajęty
Chciałem sprzedać golfa w tym roku, ale szkoda mi go bo kosztował bardzo dużo pracy i kasy. Stwierdziłem że zostanie ze mną jeszcze rok.
Mody na razie stanęły, bo jestem w trakcie remontu domu
Praktycznie cała kasa idzie na to!!!

W trakcie przeglądu po zimie zauważyłem że jedna z tarcz hamulcowych była pofalowana! Miała tylko kilka tysiecy przebiegu praktycznie nowa!
Wymieniłem cały komplet: tarcze klocki i do tego mała regeneracja zacisków
Klocki FERODO PREMIER + tarcze BREMBO

Błotnik jeszcze nie wymieniony ale jest już pogoda więc jak kasa pozwoli to podczas urlopu będzie to zrobione, tylna klapa też będzie zrobiona bo w zakolach szyby pojawiło się małe rude, chce żeby była dobrze zrobiona wiec trzeba wycinać szybę i później ja wkleić.

Tydzień temu byłem tez u pompiarza z powodu spalania ponad 8 l na 100km, wymienione zostały przewody, ustawiony kat wtrysku, sprawdzona kompresja
wszystkie cylindry równo po 29 bar podobno nie najgorzej i sprawdzone wtryski!
Pompiarz to starszy mężczyzna który na dźwięk słowa tuning dostawał dreszczy, a jak zobaczył golfa po modach miał już dość
Kolega mi go polecił ma warsztat w Krakowie przecznica od ul. Zakopiańskiej.
Na koniec pocieszył mnie że jak nie wykończę wtrysków z powodu bardzo dużej dawki paliwa i mojego stylu jazdy to będzie jeszcze długo jeździł
Podforum: Warsztat mechaniczny ::: Mechanical Workshop Data: 14-10-2007 :: 10:19
Postów: 11
Wyświetlono: 693
Cytat:



Wymień tarcze na nowe, szkoda kasy na zabawę z przetaczaniem, będą wtedy już za cienkie i będą się przegrzewały. A dodatkowo, jeżeli jeszcze nigdy nie zaglądałeś do zacisków hamulcowych to zdemontuj obydwa kompletne zaciski, rozkręć je na części pierwsze, wyczyść, pomaluj, wymień wszystkie uszczelki i isłonki gumowe, sprawdź stan tłoczków, jeżeli łuszczy się na nich chromowa powierzchnia i rdzewieją to też wymień na nowe, sprawdź stan prowadnic zacisków, mogą być zapieczone lub zardzewiałe, poskładaj wszystko, prowadnice zacisków posmaruj smarem silikonowym lub miedziowym i na kilka lat masz spokój z hamulcami.
W mojej Felicii i w poprzednich dwóch Favorit też nierówno były zużyte tarcze i główny problem tkwił wlaśnie w tym, że zapieczone i zardzewiałe były prowadnice zacisków i tłoczki.
Wiele osób myśli własnie, że jak wymienią tarcze i klocki hamulcowe to wszystko jest już OK, nic bardziej mylnego. Często jest własnie tak, że nikt nie zagląda do zacisków czasem nawet od momentu jak samochód opuścił fabrykę i dlatego pojawiają się kłopoty ze ściąganiem samochodu podczas hamowania lub nierównomiernym zuzyciem klocków czy tarcz hamulcowych.
Napisz jak to u Ciebie wygląda.
Podforum: Ogólne Data: Nie 07 Gru, 2008
Postów: 41
Wyświetlono: 2122
Cytat:
@Gato ja natomiast serwis na bokserskiej wszystkim odradzam, wymieniali mi wysprzęglik i przy okazji połamali zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego nie informując mnie o tym(zaczął przeciekać kilka dni później i okazało się, że jest świeżo klejony).



to nie fajnie bo ja właśnie się umówiłem tam na wymianę jarzm, tarcz, klockow, przewodow hamulcowych oraz plynu
ile Cię za to skasowali, dokładnie to samo robie w ASO Maran, to porównamy ceny

260zl. a ty ile placisz? w sumie ta cena to nie tak bardzo ważna patrząc na to czy robota będzie dobrze wykonana czy nie, okaże się...

Wymiana tarcz - 126,27
Wymiana zacisków z odpowietrzeniem - 134,81

płyn hamulcowy mój

BTW też masz taki twardy pedał hamulca po tym modzie? Bo u mnie jest zdecydowanie twardszy niż przy 288

jest twardszy ale dla mnie ok. Hamuje również dużo lepiej. Jestem bardzo zadowolony z tego moda.

Po co wymieniałeś zaciski?
Podforum: MK2 Data: Czw Gru 04, 2008 13:51
Postów: 173
Wyświetlono: 7279
Cytat:


Cytat:
no super ta rozpórka

Cytat:
Ze stalowymi jest tylko jeden kłopot, są dużo droższe od alu i raczej dostępne tylko w sklepach z akcesoriami do sportu w odróżnieniu od alu których na allegro od groma...
Mam nadzieje że żeczywiście auto zyska na właściwościach jezdnych


To jeszcze ci mało?

Dzięki za info o rozpórce. Jednak u mnie to bardzo odległa przyszłość, ale chętnie poczytam o efektach! Przyszalałeś z tą czerwienią

Coś więcej o efektach napisze nieszybciej pewnie niż za tydzień bo musze kupić rozpórke na przód i założe komplet. A co do czerwieni to wsam raz zgra mi się z kolorem zacisków i bębnów hamulcowych a tak poważniej to rozpórka Sparco którą chce zamówić ma włąśnie taki kolor (z foto katalogowego sądząc) więc powinno być ok.

Jeśli chciałbyś rozpórki twarde i lekkie to są także "aluminiowe" przeznaczone do sportu-czyli takie działające nietylko na oko ale i na prowadzenie, wykonane są z tzw stopów gęstych, (coś jak alu felgi do sportu) ale cena 2x tyle co stal
Pozdrawiam

Przed chwilą kurier przyniósł rozpórke zamówioną w Tomson motorsport
tak więc jest komplet. Choć to nietania przyjemność
Rozpórka profi Sparco stalowa nie żadna mięka błyskotka

A za kolejną chwile Pan listonosz przyniósł małe bling bling
Podforum: Ferrari - wiadomości i ciekawostki Data: Czw 19 Kwi 2007, 09:40
Wyświetlono: 1703
Ferrari stworzyło specjalną, policyjną wersję czteromiejscowego modelu 612 Scaglietti, który będzie wykorzystany podczas rozpoczynającej się 18 kwietnia w Wielkiej Brytanii imprezy uświetniającej 60-lecie istnienia firmy Ferrari.

Ferrari 612 Scaglietti dla brytyjskiej policji!
Autor: MS Dodano: 2007-04-18

Ferrari 612 Scaglietti dla brytyjskiej policji! Ferrari stworzyło specjalną, policyjną wersję czteromiejscowego modelu 612 Scaglietti, który będzie wykorzystany podczas rozpoczynającej się 18 kwietnia w Wielkiej Brytanii imprezy uświetniającej 60-lecie istnienia firmy Ferrari.

Samochody oznaczone symbolem HGTS zostały pomalowane w kolorach policyjnych i będą prowadzone przez oficerów policji na samym czele stawki biorącej udział w imprezie. Do pokonania jest 1500 mil – zawodnicy startują w Belfaście, a meta znajduje się w Londynie.

Specjalnym wyróżnikiem wersji Scaglietti będzie lakier Blu Tour de France oraz beżowe wnętrze. Auto wyposażono w sportowy pakiet zawieszenia Handling GTS, a we wnętrzu umieszczono fotele w stylu Daytona obszyte specjalnymi nićmi oraz żółty obrotomierz. Żółte akcenty znalazły się również na zewnątrz w postaci zacisków hamulcowych.

Cena Ferrari 612 Scaglietti w specjalnej specyfikacji policyjnej wynosi 200 411 funtów. W cenę wliczona jest czteroletnia gwarancja.

Źródło: Newspress, fot. Ferrari, informacja Moto Target
Podforum: 323 / MX-3 Data: 06 Sty 2009 | 22:08
Postów: 27
Wyświetlono: 809
Cytat:
Jak wiadomo Gazowe amortyzatory mają w srodku GAZ. Gdy są juz lekko zuzyte i przyjdzie silny mroz gaz zawarty w amortyzatorze znacznie zmniejsza swoja objetość zmniejszajac tez siśnienie panujące wewnatrz cylindra przez co tłok lata sobie w srodku jak łyżka w herbacie

Cytat:
zmieniłem opon na zimowe.Nie zmieniłem bo jak spadnie 10 cm śniegu to i tak nie mam szans wyjechać bo moja magda jest z przodu zawieszona na wysokości nie więcej niż 10 cm


Na 2 cm śniegu też się można poślizgnąć.....

Sprawdź stan wszystkich łączeń w zawieszeniu. Możliwe że masz spękane łączniki i zamarznięta woda powoduje sztywność. Jak się rozkruszy to odpuszcza i przestaje być sztywno.
To samo dotyczy cylinderków hamulcowych. Kiedy robiłeś przegląd zacisków z przodu? Może trzyma jeden hamulec i dlatego auto skręca?
Jak przejedziesz trochę dłuższy kawałek sprawdź ręką czy obie felgi z przodu są równie ciepłe. Jak jedna jest bardziej to tam trzyma.
Podforum: 626 / MX-6 / Xedos 6 Data: 19 Sty 2009 | 16:53
Postów: 1445
Wyświetlono: 44667
My już po remonciku FS'a

Wszystko jak narazie OK.

Silnik zalany olejem 10W40 na pierwszy 1000km potem zalewamy pełen syntetyk. Silnik pracuje o wiele ciszej, nie kopci. Jak na razie jest GIT. Podziękowania dla kolegi Qbass za informacje

Co zrobiliśmy w maździe przez ostatnie dni:

- Uszczelki silnika ori MAZDA (pod głowicę, pokrywę, uszczelniacze wałków, wału korbowego
- Wymieniony zaworek pompy olejowej razem ze sprężynką i wyczyszczony smok olejowy
- Uszczelniacze zaworowe TAKOMA + obróbka zaworów
- Planowanie głowicy, czyszczenie, itp.
- Pierścienie olejowe OEM RIKen
- pod kol. dolotowy Payen
- pod kol. wydechowy DOKUJI (pod kolektory kupione razem z uszczelką głowicy,pokrywy OE od forumowicza Jarson za 240zł z przesyłką, który zakupił je do swojego Cronosa w AZ Auto, ale na szczęście nie przydały mu się )
- rozrząd: Pasek SUN, napinacz i rolka prowadząca NSK, sprężynka napinacza MAZDA
- klocki hamulcowe przód + tył MK Kashiyama + "ruszenie" zacisków hamulcowych
- filtry, oleje
Podforum: Ford Probe Data: 2004-02-18 22:15
Postów: 22
Wyświetlono: 633
Wymienione przeze mnie klocki EBC/koszt ok.220PLN przód/
zostały sprawdzone w "wyscigu" górskim /lato/na trasie Grenoble-Gap jak zresztą i samochód /to jest dopiero jazda/. Na codzień też się sprawdzają.
Klocki hamulcowe ATE 140 PLN-4 szt. to jakiś obłęd. Tarcza rowkowana ATE za 300 PLN też podejrzana jakościowo. To nie jest zestaw dla miłośników Probe- tylko z nienawiści do Probe zafundowałbym mu komplet za 140 PLN. Nie muszę nic więcej czytać na ten temat - przed zakupem to robię. Używam płynu hamulcowego Ferodo 5.1, ale spróbuję ATE Super Blue Racing /tak z ciekawości, żeby coś zmienić/. Ponadto mam zbrojone końcówki przewodów hamulcowych Goodrich i nie uważam tego za przesadę - skuteczność i bezpieczeństwo nieco kosztują. Natomiast malowanie zacisków/mam czarne/ i tarcze dla wyglądu można olać.
Klocki EBC nie brudzą felg, bo dają jasnoszary pył, a nie czarny jak te co
zawieraja dużo węgla, ponadto zero faddingu.
Pozdrawiam miłośników Probe
PS. Klocki ATE-4 szt. a 140PLN do Probe- jeszcze mnie trzęsie.
_____________________________
Probe 24v medici, 96r
Podforum: Nasze Mazdy Data: 02 Lis 2008 | 15:20
Postów: 14
Wyświetlono: 872
Witajcie

W końcu przyszedł czas na zaprezentowanie Efki. Minął już prawie rok odkąd stałem się jej posiadaczem. Prezentuje ją dopiero teraz, ponieważ wcześniej nie było na to czasu, oraz nie była do końca dopracowana...

MAZDA 323F BA 1,5 16V DOHC
Urodzona w 1994 roku
Kolor: 11R Sparkle Green
Silnik: Z5
Przebieg: 155 tys km

Modyfikacje:
-wydech końcowy Ulter
-filtr stożkowy K&N
-montaż halogenów
-montaż spojlera i chlapaczy
-polerka pokrywy zaworów
-malowanie zacisków i bębnów hamulcowych
-kierunki boczne clear’y
-żarowki Philips BV
-montaż alarmu
-obszycie kierownicy skórą
-skórzany mieszek

Car audio:
-jednostka sterująca ALPINE CDE-9880R
-głośniki przód ALPINE SXE-5725S
-głośniki tył ALPINE SPE-17C2
-tweeterki PEIYING PY-AL25A

W planach:
-montaż dokładek progów z wersji GT
-obniżenie
-alufelgi Borbet BS 15/16’’
-zenony
-wywalenie kat-a przy kolektorze
-wygłuszenie drzwi
-pomalowanie lusterek w kolor auta

Zapraszam do wyrażania swoich opinii
Podforum: Silniki benzynowe i LPG. Data: 2008-07-23, 22:57
Postów: 18
Wyświetlono: 562
z przodu są łożyska 2-rzędowe wiec na nich luzu nie wyczujesz. jedynie po odgłosie gdy masz rozpędzone koła w powietrzu.

jezeli masz podniesione koło i ruszasz nim lewo-prawo to mozesz sprawdzić czy jest luz na gałce (koncówka drążka kierowniczego)
gdy poruszasz kołem góra dół to mozesz sprawdzić luz na sworzniu (koncówka wachacza)

co do tarcz hamulcowych

zmierz suwmiarką ich grubość (tylko w środkowej czesci)

minimalna grubość tarczy przedniej to:
wentylowana 20 mm
niewentylowana 11 mm

minimalna grubość tarczy tylniej to:
8 mm

jeżeli tarcze są ciensze niz podane wymiary to kwalifikują sie do wymiany na nowe.

ranty na tarczach są zjawiskiem całkowicie normalnym

co do rantów zew i wew to mozesz użyć szlifierki kątowej z założoną tarczą do szlifowania bocznego lub z tarczą płatkową
i oszlifować te ranty
robisz to na podniesionym kole odkręconym zacisku i jarzmie. pamietaj o wkręceniu 2 srub do piasty zeby tarcza sie tez kręciła
odpalasz samochód wrzucasz trójkę i tarcza sie kręci. i szlifujesz

wiem ze ta metoda nie jest moze doskonała ani "profesjonalna" ale czasami jej używam gdy jakiś zdesperowany klient tak sobie życzy bo nie chce zmieniać tarcz.
wiec pamietaj ze mozesz to zrobić na własną odpowiedzialność.

wyciąg samoregulatory z jarzma i i je dobrze wyczyść i przesmaruj smarem do samoregulatorów. zobacz czy tłoczek nie jest zapieczony. jesli jest to na forum było juz o naprawie zacisków
Podforum: Porozmawiajmy o Alfie Data: 26-06-2007 15:24
Postów: 96
Wyświetlono: 6794
Dodano:

Bougicord - kable zapłonowe, cewki, czujniki...
http://www.bougicord.com/fr/search.php?query=model%2C+brand%2C+reference...&lang=en&id_men=3&order=c&imageField.x=55&imageField.y=17

Bugatti Autoricambi - pompy wody
http://www.bugattiautoricambi.it/ordini/index.php?IdPagina=10#

E.Sassone - tarcze sprzęgłowe
http://www.esassone.com/catalogo.ctr

Clean Filters - filtry powietrza, oleju, paliwa, przeciwpyłkowe
http://www.clean.it/indexpage.asp?language=eng&IDPage=310

CORAM - napinacze pasków, rolki prowadzące, łożyska kół i amortyzatorów, piasty???, krzyżaki, ...
http://www.coram-srl.it/english/catalogo.asp?Prodotto=Product%20selection&Marca=Brand%20selection&Modello=Model%20selection

Impergom - elementy gumowe i gumowo-metalowe, łożyska (również amryzatorów), przewody elastyczne (powietrze, chłodziwo, paliwo), przewody hamulcowe i inne...
http://www.impergom.it/catalogo/catalogo.php

Ma-Pa - sprzęgła
http://www.mapaclutch.com/brand.php

MTS - tłumiki, klocki i tarcze hamulcowe, rozrząd, inne...
http://www.mts-silenziatori.it/new/Pages/en/eCatalogue.aspx

Ring Automotive - żarówki wszelkiego typu
http://www.ringautomotive.co.uk/index.asp

Seinsa - reperaturki: pomp hamulcowych, pomp sprzęgła, cylinderków hamulcowych, siłowników sprzęgła, zacisków hamulcowych
http://www.uritec.net/seinsa/eng/web/catalogo.asp
Podforum: Porozmawiajmy o Alfie Data: 27-06-2007 09:07
Postów: 96
Wyświetlono: 6794
BCD - pompy paliwa - mechaniczne i elektryczne pompy, wspomagania serwa
http://www.bcdcorona.it/catalogo/home_ing.asp

Chaja - tłoczki zacisków hamulcowych, samoregulatory szczęk hamulcowych
http://www.chaja.com.ar/presentacion.html

Metelli - hamulce (hydraulika, tarcze, bębny, cylinderki, zawory regulacyjne), części silnikowe (prowadnice zaworów, gniazda zaworowe, uszczelnienia zaworów, komory spalania, inne...), przekazanie napędu (przeguby, wałki, inne...), pompy wody (korpusy, łożyska, uszczelnienia, wirniki, inne...)
http://www.metellispa.it/siti/metelliweb2/inglesem/inizio_e.htm

Quaife - mechanizmy różnicowe
http://www.quaife.co.uk/Online-Catalogue

RTS - elementy zawieszenia i układu kierowniczego (m.in. wahacze, końcówki drążków kierowniczych, drążki kierownicze, przeguby)
http://www.rts-sa.es/index_en.html

Instrukcja 156 oraz Selespeed
http://grisza.kicks-ass.org/~grisza/software/alfa_156/

Selespeed - opis działania, diagnostyka
http://homepage.mac.com/paul_denyer/selespeed/index.html

Moto-Hurt - hurtownia i sklep; najbardziej rozbudowana baza zamienników wszystkich części
http://motohurt.info/sklep/index.php
Podforum: 156 Data: Sro Paź 03, 2007 10:09 pm
Postów: 34
Wyświetlono: 5225
Fotki przeniosłem na serwer Fotosik i podlinkowałem od nowa. Mam nadzieję że autor nie będzie zły.
--------------------------------------------------------------------------------

Oto instrukcja jak samodzielnie przerobić lampy w 156 na model GTA.

Fot1: Zabieramy się za rokręcanie zderzaka. Potrzebny będzie śrubokret krzyżakowy a także torx 30 i klucz 10.
[

Fot2: cd.

Fot3: cd.

Fot4: cd.

Fot5: Mocowania reflektora

Fot6: Elektryczne łączenia reflektora

Fot7:Wkładamy rozebrany reflektor do zrozgrzanego piekarnika tak jak jest to przedstawione na obrazku. MOJA UWAGA (rozgrzewamy do 200 st. C ale wkładamy tylko na 2 minuty, pamietając jednocześnie, żeby lampa nie miała styczności z metalowymi elementami piekarnika bo nam plastiki stopi w reflektorze)

fOT8: Zabieramy się za rozbiórkę reflektora gdy jest już nagrzany, uzywając do tego ostrego nożyka, rozdzielamy szkło lampy od reszty.

Fot9: Zabieramy się za malowanie ramki. Należy pamiętać o zmatowieniu tego elementu i dobrym odtłuszczeniu przed malowaniem. Używamy papieru 600 i 800. Farba najlepiej MOTIP mat do wysokich temperatur ale nie koniecznie (może być czarny mat do wysokich temperatur np. do zacisków hamulcowych ). Po zmatowieniu i odtłuszczeniu nakładamy 3-4 CIENKIE warstwy farby czekając aż wyschnie poprzednia warstwa.

Fot10: Gdy ramka jest już pomalowana zabieramy się za składanie reflektora używając do tej czynnosci sporej ilości silikonu bądź kleju do szyb. Dokładnie sklejamy, żeby później reflektory nie parowały.

Fot 11: Cieszymy się z efektu końcowego

PS Autor tej instrukcji nie odpowiada za szkody powstałe podczas tej przeróbki.
Strona 3 z 5 1 2 3 4 5

>